verzekerde zorg bij optimal care Rotterdam

Uw behandeling wordt, in overleg met de arts, in principe vergoed door alle Nederlandse verzekeraars*. U moet hiervoor wel een verwijzingsbrief van uw huisarts of een andere medisch specialist hebben.

informatie per verzekeraaR

Hieronder vindt u een overzicht per zorgverzekeraar op welke manier uw rekening wordt vergoed*.

VGZ
Gecontracteerd 2017

  • Bewuzt
  • Cares Gouda
  • IZA
  • IZZ
  • UMC
  • Univé
  • VGZ

Multizorg VRZ
Gecontracteerd 2017

  • ASR Ziektekostenverzekering
  • BeterDichtbij
  • De Amersfoortse
  • Ditzo
  • Energiek
  • ENO Zorgverzekeraar
  • Holland zorg
  • ONVZ Ziektekostenverzekeraar
  • Salland verzekeringen
  • VVAA
  • Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid
LogoDSW.jpg

DSW Zorgverzekeraar
Gecontracteerd 2017

  • DSW Zorgverzekeraar UA
  • Stad Holland Zorgverzekeraar UA

Zilveren Kruis (Achmea)
Betaalovereenkomst 2017

  • Zilveren Kruis
  • OZF Verzekeringen
  • Interpolis
  • FBTO
  • Avéro Achmea
  • Nedasco / Caresco
  • IAK Volmacht
  • Aevitae
  • ProLife
  • Turien & Co

Koepel CZ
Eigen declaratie patiënt

Uw behandeling wordt nog steeds vergoed*. Lees hieronder meer.

Koepel Menzis
Eigen declaratie patiënt

Uw behandeling wordt nog steeds vergoed*. Lees hieronder meer.

 

* met uitzondering van uw eigen risico en niet-verzekerde zorg (lees hieronder meer over niet-verzekerde zorg).
Informatie voor patiënten Zilveren Kruis: DOCX.


verzekeraars zonder contract (eigen declaratie patiënt)

De zorg die wij leveren behoort tot het basispakket van uw verzekering en wanneer u behandeld bij ons wordt is dit altijd medisch noodzakelijk. Wij proberen ieder jaar met alle verzekeraars een contract af te sluiten, waarbij wij aan alle kwaliteitseisen voldoen en een zeer aantrekkelijk prijsaanbod voor de verzekeraar doen. De verzekeraar kan echter zelf beslissen of zij een contract met ons wenst af te sluiten of niet. Wanneer er geen contract afgesloten is wordt uw behandeling nog steeds vergoed door uw verzekeraar, maar zullen zij slechts een deel van de rekening betalen (tussen de 60% en 80% van de rekening). Wij hebben besloten, mede om te proberen een contract met alle verzekeraars te krijgen, het verschil tussen wat uw verzekeraar betaalt en het bedrag op de factuur voor onze eigen rekening te nemen. U maakt dus alleen het bedrag over dat uw verzekeraar u stuurt. U betaalt uiteraard wel uw eigen risico, mocht dit van toepassing zijn. 

Hoe gaat dit in zijn werk?

  1. U kunt op normale wijze een afspraak bij ons maken door te bellen op 010-7146111. 
    Wanneer u voor een afspraak bij ons langskomt verzoeken wij u het volgende mee te nemen:

    - Identiteitsbewijs
    - Verzekeringspasje
    - Doorverwijzing van uw huisarts of een medisch specialist
    - Recent medicatie-overzicht van de apotheek

  2. Na uw consult en/of behandeling bij ons sturen wij u een factuur op.  Deze factuur stuurt u door naar uw verzekeraar. U kunt de factuur bij veel verzekeraars online claimen of per post naar uw verzekeraar versturen. U betaalt dus in niets vooraf in de kliniek.

  3. Bij de meeste verzekeraars krijgt u binnen 2 werkweken een betaling naar aanleiding van uw ingezonden factuur. Het bedrag dat wordt overgemaakt verschilt tussen de 60% en 80% van de oorspronkelijke rekening of van de gemiddelde tarieven in Nederland. 

  4. Het bedrag dat uw verzekeraar heeft overgemaakt maakt u aan ons over. U betaalt altijd uw eigen risico. U stuurt niet het overblijvende verschil, dit nemen wij voor onze eigen rekening.

  5. Hierna hoeft u verder niets te doen en kunt u uw factuur als betaald beschouwen.

Vragen?
Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen bij de financiële afhandeling. Wanneer u bij ons voor consult en/of behandeling komt, krijgt u een uitgebreide folder mee met hierin alle informatie met betrekking tot het declareren van uw rekening.

 

passantentarieven

Hieronder vindt u de tarieven die u terug zult zien in de factuur die u van ons krijgt. Uw verzekeraar zal een deel van dit bedrag betalen.

De passantentarieven voor 2016 kunt u hier vinden:
Passantentarieven 2016

De passantentarieven voor 2017 kunt u hier vinden:
Passantentarieven 2017

Stichting Pain Center of Europe is de stichtingsnaam waaronder de merknaam Optimal Care Pijnklinieken valt. Wij staan dus ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel als Stichting Pain Center of Europe, maar wij zijn beter bekend als Optimal Care pijnklinieken.

 

niet-verzekerde zorg

Wij bieden ook zorg aan die niet vergoed wordt door verzekeraars, maar u mogelijk wel nodig heeft. Het gaat hierbij om behandelingen die bijvoorbeeld buiten het basispakket vallen.

Vanaf begin 2015 wordt de facetblokkade en de SI-blokkade nergens meer vergoed, in geen enkel ziekenhuis, ook niet met een top verzekering ondanks het feit dat er voldoende wetenschappelijk bewijs is voor de effectiviteit van deze behandeling.

Wij zullen in ieder geval ervoor zorgen dat u niet onverwachts met een hoge rekening wordt geconfronteerd die niet vergoed wordt. Wij kunnen u wel de behandelingen aanbieden, echter deze moet u zelf bekostigen. De pijnkliniek kan u informeren over de kosten van de behandeling indien u die zelf zou willen betalen. Hierna kunt u zelf besluiten of u de behandeling wilt voorzetten of de behandeling stopzet. Dit is vergelijkbaar met andere vormen van niet-verzekerde zorg zoals cosmetische chirurgie.

De kosten voor een facetblokkade of SI-blokkade zijn € 350,- (enkelzijdig) en € 450,- (dubbelzijdig). U kunt hiervoor alleen contant betalen.

 

Vragen?

Als u na het lezen van deze informatie over zorgverzekeraars nog vragen heeft, neem dan contact op het secretariaat van Optimal Care Pijnklinieken via telefoonnummer 010 - 71 46 111 of via de mail: info@optimalcare.nl. U kunt ook hieronder uw naam en telefoonnummer achterlaten, dan bellen wij u zo snel mogelijk terug.